شناسهٔ خبر: 176434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پنجمین دور طرح ملی پایش وضعیت روسازی راه‌ها به صورت پایلوت در استان قزوین

پایش روسازی راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: پنجمین دور از طرح ملی پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور به صورت پایلوت در این استان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: در پنجمین دور از پایش زیرساخت‌های شبکه راه‌های شریانی و اصلی و سومین دور پایش روسازی راه‌های فرعی کشور، از نیمه شهریورماه تیمی تخصصی از آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور به همراه تجهیزات هوشمند در استان قزوین مستقر شده و فعالیت خود را در سطح ۲هزار و ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و فرعی استان آغاز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این طرح در جهت ارتقای کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها و با برداشت اطلاعات و داده‌های خرابی و ناهمواری رویه راه‌ها با استفاده از دستگاه هوشمند لیزری و تصویربرداری پیشرفته انجام می‌شود.

حق‌لطفی ادامه داد: با استفاده از داده‌های حاصل از دستگاه‌های تصویربرداری به کار گرفته شده در این طرح می‌توان به تحلیل و ارزیابی دقیقی از وضعیت راه‌ها دست یافت و بر اساس همان نتایج نسبت به اولویت‌بندی بهسازی رویه آسفالت و در نتیجه کاهش هزینه‌های بهسازی کمک کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: این دستگاه که قادر است هنگام حرکت بر روی روسازی، اطلاعاتی از خرابی رویه راه ارائه دهد، یکی از محصولات دانش بنیان است که با توان داخلی و همت متخصصان داخلی طراحی شده و در زمینه برنامه ریزی و مدیریت سطح شبکه مورد استفاده قرار گرفته است.